Wateraid samlar reklamkaraktärer

VA-aktuellt

Biståndsorganisationen Wateraid får hjälp av en rad kända reklamkaraktärer för att sprida sitt julbudskap. Figurerna får provfilma för rollen som Wateraid:s nya talesperson. Syftet är naturligtvis att stödja Wateraid med en gåva.

För att berätta om en alternativ julklapp har Wateraid samlat några av Sveriges mest kända reklamkaraktärer – i samma film. Apollo-guden, Unionen-hjältarna, K-Rauta Jarmo, en tysk tandläkare, Bredbandsbolaget-Kenny, Mannen från 3, Mekonomen-Karin och Fåret Frank. Dessutom gör några gamla reklamkaraktärer comeback. Roland Nordqvist, mer känd som Telia-pappan, är tillbaka. Dessutom får vi återigen höra den oefterhärmlige rösten bakom ”Grattis Sverige!”.

– Att vi har lyckats samla så många karaktärer även från konkurrerande företag i en och samma film, för att sprida vårt budskap, ser vi som ett bevis på att fler än vi tycker att det här en viktig fråga. Vi är enormt tacksamma över att alla har ställt upp för rent vatten, säger Cecilia Chatterjee-Martinsen, generalsekreterare Wateraid.

Wateraid arbetar med att ge fler människor i fattiga samhällen tillgång till rent vatten och sanitet. Ett sätt att bidra vore att byta ut en eller flera julklappar mot vattendroppar, som finns att ge bort i Wateraid:s gåvoshop. (EW)

Se mer:

Julkampanjen från Wateraid

Du behöver ha ett abonnemang för att läsa hela texten

För att kunna läsa texten behöver du ha ett aktivt abonnemang på VA-tidskriften Cirkulation, och registrerat ett personligt inloggningskonto.

Läs mer om våra abonnemang

Har du redan ett inloggningskonto? Klicka här